Oğuz Karaman; Sosyal Medyanın Harika Çocuğu

0
141

Son yıllarda oldukça popüler sosyal medya uygulamalarından Instagram’ı kullanmayan kişi sayısı son derece azdır. Peki, kimi insanın sadece aile albümü olarak kullandığı Instagram’dan ciddi paralar kazanıldığını biliyor muydunuz? Bilmiyorsanız bu röportajı mutlaka okuyun. Oğuz Karaman’ın yanıtları size bambaşka kapılar açacak yolu gösteriyor…

Instagram, neredeyse hayatımızın merkezine girdi. 2017 yılı verilerine göre Instagram’ın 700 milyondan fazla aktif kullanıcısı var ve bu sayı beklenen de hızlı bir şekilde artıyor. Uygulamayı her gün ve düzenli aralıklarla kullanan kişi sayısı ise 300 milyona yakın. Günde 200 milyon adet fotoğraf paylaşım sayısının her geçen gün katlanarak arttığı Instagram’da, saniyede 50 binden fazla beğeni, 10 binden fazla da yorum yapılıyor. Instagram’ın popülerliği ülkemizde de hızla artıyor. Zira Türkiye’de her gün onbinlerce fotoğraf Instagram’a yükleniyor. Peki İnstagram neden bu kadar popüler? Sosyal medya uzmanı Oğuz Karaman bu sorunun yanıtını şöyle veriyor: “Kendimizi anlatmak, fikrimizi sunmak ya da duygularımızı açmak; kısaca paylaşmak istediğimiz bir ifadeyi yazıya dökmek hiç ama hiç kolay bir iş değildir. Instagram kullanıcıları Facebook ya da Twitter’da olduğu gibi ne yaptıklarını ya da nereye gittiklerini yazarak değil fotoğraf ve video paylaşarak ifade ediyorlar. Instagram’ı cazip ve farklı kılan da bu özelliği zaten. Ayrıca kullanılan Instagram filtreleri sayesinde amatörler bile sanki profesyoneller gibi fotograf çekiyor, profesyonel modeller kadar alımlı görünebiliyor…”

Sosyal Medyanın Katkısı Büyük

Oğuz Karaman’a göre Instagram, bilinçaltında tüketimi pompaladığından dolayı her ne kadar vahşi kapitalizmin bir ürünü olsa da hayatımıza kattığı büyük değerler var. Instagram paylaşımlarının aynı zamanda yeni yükselen değerlerin, eğilimlerin, yeni mekanların hatta görülmemiş tatil noktaları gibi sosyal hayatı zenginleştirici etkileri de var. Çünkü Karaman, bu uygulamanın kullanıcıların ufkunu da genişletebildiğini savunuyor. Ünlü sosyal medya uzmanı Oğuz Karaman’ın Ankara Life Dergisi’ne verdiği yanıtlar şöyle:

Size neden sosyal medyanın harika çocuğu diyorlar?
Bu alanda eğitim alan nadir isimlerdenim. Sosyal medya eğitimi dediysem bunu yine sosyal medyadan sıkça reklamı yapılan ticari ‘kurslar’ gibi düşünmeyin. Ben Amerika Birleşik Devleti’nde yer alan dünyanın en saygın okullarından Stanford Üniversitesi ile Google’ın Slikon Vadisi’nde ortaklaşa düzenlediği bir programdan derece ile mezun oldum. Program, sosyal medya felsefesinden, algoritmik hesaplara kadar bu alanda aklınıza gelebilecek tüm yazılımsal mekanizmaları öğretiyor.

Sadece bir sertifika programı mı yani?
Stanford’un bu programını çok basite almamak gerek. Zira okul, sertifikayı vermek için sonucu akademik kurulda belirlenecek ciddi bir bitirme tezi istiyor.

Sizin bitirme teziniz neydi?
Sosyal medya uygulamalarının temel algoritması konulu araştırmamla bitirme tezimi tamamlayarak mezun oldum. Bu tezin anafikri ‘‘gündelik paylaşımlar nasıl keşfete düşebilir?’’ olarak açıklanabilir.

Paylaşımlar nasıl keşfete çıkıyor?
Bu birbirinden bağımsız gibi görünen birçok farklı parametrenin paralel şekilde gerçekleşmesiyle oluşuyor. Yani paylaşım saatinden beğeni sayısına, hashtaglerden sizin diğer hesaplara yazdığınız yorumlara kadar birçok farklı işlem neticesinde gerçekleşiyor. Bu doğrultuda paylaşım yapılan şehirdeki kullanıcı etkileşim oranı da son derece önem teşkil ediyor.

Peki siz ne tür hizmetler veriyorsunuz?
Hizmet kalemimiz blogger, doğrudan satış hesapları ve özel hesaplar olmak üzere üç sac ayağında gerçekleşiyor.

Hizmet rotanızı söyler misiniz?
Öncelikli olarak kurumsal ya da özel hesap olsun, kullanıcının beklentilerini belirliyoruz. Devamında ulaşmak istediği hedef kitleye erişebilecek en doğru paylaşımları, yazıları, hashtagleri ve etiketlemeleri giriyoruz. Akabinde gelecek olan beğeni ve yorum gibi yanıtları karşılıyoruz.

Takipçi ve Beğeni Satın Alımları

Takipçi ya da beğeni satın almak doğru bir yol mu?
Bu bir yol. Lakin tek başına başarılı olabilecek, mal ya da ürünlerinizin satılmasını sağlayacak kadar etkili değil. Çünkü sadece takipçi ve beğeni satın almak tabiri caiz ise ‘körler sağırlar birbirini ağırlar’ demek olacaktır. Dolayısıyla sadece bu hizmetleri satın almaktansa, hem satın alıp hem de profesyonel bir sosyal medya uzmanı ile çalışmanızı tavsiye ederim ki asıl hedef kitlenize ulaşın. Yoksa bu durum kendinizi kandırmaktan başka bir şey değildir…

Sponsorlu reklam hakkında ne düşünüyorsunuz?
Mutlaka verilmelidir. Ezbere ve bir düzenden bağımsız verilen sponsorlu reklam, parasal kaynağınızın, zamanınızın ve daha da önemlisi beklentilerinizin çöpe gitmesinden başka bir şey olmayacaktır. Yani bu konuda muhakkak bir sosyal medya uzmanıyla çalışılması gerekmektedir. Çünkü düzensiz ve ezbere verilen sponsorlu reklamların hesap verimini de düşürdüğünü unutmamak gerek. Az önce de belirttiğim gibi sponsorlu reklamlarda da yanlış hedef kitleye yanlış zamanda reklam yapmak bir hesabın başına gelecek en yanlış hamle olacaktır.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here