Han Medya Projelerini Dört Kolla Sarıyor

0
463

“Artık yeni hiçbir şey yok. İcat edilebilecek her şey icat edildi.” Bu sözler 1899 yılında Amerika Patent Dairesi Başkanı Charles Duell tarafından sarf edilen ve sayılamayacak kadar örnekle yanlışlığı kanıtlanmış sözler. Sanayinin ilerlemesi, iletişimin hızlı ve kolay bir hale gelmesi gibi etkenlerden dolayı hızla artan bir rekabet dünyası içerisindeyiz. Bu dünyada sıyrılabilmek için en etkin rolü şüphesiz ki medya sektörü oynuyor. Başarılı işlere attıkları imzalar ile hem kendilerini hem de birlikte çalıştıkları yol arkadaşlarını benzerlerinden bir adım öne taşıyan Han Medya sahibi Derya Işık, objektifleri bu kez renkli dünyanın ardına çeviriyor.

Tanıtım çalışmalarında görsel öğeler nasıl rol oynuyor?
Günümüzde iletişim öylesine hızlı ve kolay bir hal aldı ki artık bütün dünyayı bir parmağımızın ucunda kaydırabiliyoruz. İlerleyen teknoloji ile gerek kişisel bilgilerimizi gerekse herhangi bir konudaki diğer bilgileri uzayın sonsuzluğuyla sınırlı bir keseye atıyoruz. Bu kesede de şüphesiz ki ilk dikkat çeken görsel destekle hazırlanan, renkli ve hareketli parçalar oluyor. Tam da bu yüzden özellikle iş dünyasında benzerleri arasından sıyrılıp parlamak isteyen firmaların teknolojinin nimetlerinden faydalanarak bu imkanları kullanmaları son derece önemli.

Biz Han Medya olarak rekabetin hızla arttığı bu dönemde yol arkadaşı olarak bizi tercih eden firmaların hedef kitleye en etkili ve kalıcı şekilde ulaşmaları için canla başla çalışıyoruz. Tercih ettiğimiz yöntemlerden bir tanesi tanıtım filmi çekimleri. Tanıtım filmlerinin bu kadar önemli ve etkili olmasının sebebi, küçük bir zaman dilimi içerisinde bir firmanın vizyonunu, misyonunu, ürünlerini veya hizmetlerini en etkili biçimde hedef kitleye aktarmalarına olanak sağlamasıdır.

Peki, çektiğiniz tanıtım filmlerinde kullandığınız ekipmanlar hakkında bilgi verir misiniz?
Tanıtım filmlerinin en az firmaların kalitesi kadar kaliteli olmaları gerekiyor ki gerçeği yansıtsınlar. Bu yüzden en kaliteli ve özgün içerikleri üretebilmek adına yeni teknik ve ekipmanları kullanıyoruz. Daha dinamik görüntüler elde etmenin çok fazla pozitif geri dönüşünü aldık. Bu yüzden filmlerimizde havadan çekim tekniğini kullanıyoruz. Bu teknikte de en kaliteli sonucu DJİ Inspire1 ile alıyorum. Bu sayede 4K ve FULL HD kalitesinde çekimler yaparak ürünlerin ya da tesislerin gerçeğe en yakın görüntülerini elde edebiliyoruz.

Havadan çekim tekniği özellikle yerleşkesi geniş alanları kaplayan işletmeler ya da organizasyonların çekimlerinde güzel sonuçlar veriyor. Böylece festivaller ya da konserler gibi kalabalık organizasyonların bir bütün görüntüsünü elde etmiş oluyoruz ve fabrika ya da çiftlik gibi geniş alana kurulan tesislerin görüntülerini hedef kitleye gerçeğe en yakın şekilde, bir bütün olarak aktarabiliyoruz.

Reklam filmlerinde en çok nelere dikkat ediyorsunuz?
Bir reklam filmi öncelikle ürün ya da hizmet odaklı olmalıdır. Özellikle teknik içerikli hizmet veren yol arkadaşlarımızla yaptığımız çalışmalarda ise ürünün kullanım esnasında görüntülerine yer veriyoruz ki bu ürünlerin hitap ettiği kitlenin aklında oluşabilecek soru işaretleri ortadan kalksın. Bu çalışmaları özellikle otomotiv sanayi, teknoloji, inşaat ve metal-ahşap üretim sektörlerinde sıkça yapıyoruz. Çünkü bu sektörlerde kullanılan malzemeler detay içeren görüntülerle daha verimli aktarılabiliyor.

Teknik özelliklerin dışında bir reklam filminin en önemli parçalarından bir tanesi de içeriktir. İçeriği ve kurgusu özenle hazırlanmış, bütünlüğü olan bir senaryoya sahip bir reklam filmi hem akılda kalıcı hem de daha çok izlenebilir olur. Bu yüzden Han Medya olarak yaptığımız reklam filmi çalışmalarında görüntü kalitesinin yanı sıra konu bütünlüğü ve anlaşılabilir olma noktasına fazlasıyla dikkat ediyoruz.

Fakat hepsinden öte şunu da söyleyebilirim ki bir reklam filminin olumlu geri dönüş alabilmesi için ilk kuralı özgün olmasıdır. Çünkü özgünlük, şirket kimliğinin kısacık bir görüntüye sığdırılmış halidir. Firmanın karakteristiğini hedef kitleye iletebilmesini sağlar. Markaların neden tercih edilebilir olduklarını anlatabilmek için reklam filmlerinde özgün ve yaratıcı fikirleri başarılı ekibimizle uygulamaya koymaya özen gösteriyoruz.

Reklam ve tanıtım filmleri dışında medyanın hangi dallarında yer alıyorsunuz?
Yaptığımız tanıtım filmleri ve reklam filmlerinin yanı sıra bu çalışmaların destekçisi ve gerekli noktalarda tamamlayıcı gibi görünse de başlı başına çok ciddi bir alan olan profesyonel seslendirme hizmeti de veriyoruz. Seslendirme, her ne kadar günümüzde hak ettiği değeri görmüyor olsa da aklınızda kalan markaların reklamları gözünüzün önüne getirdiğinizde ve hayalinizde o reklamı oynattığınızda müziği ya da seslendirmesiyle birlikte hatırlarsınız. Bu da o reklamın zihninizin farklı noktalarında depolandığı anlamına gelir ki dolayısıyla daha kalıcı bir etki elde edersiniz.

Özgün bir içerik, yaratıcı bir senaryo, doğru ekipmanlarla çekilmiş kaliteli bir görsel ve etkileyici bir sesle yapılmış seslendirmenin birleşimiyle hazırlanmış bir projenin getirebileceği olumlu sonuçlar saymakla bitmez. Biz de bunun bilincindeyiz ve “önce kalite” prensibiyle bir bebek gibi üzerine titrediğimiz projelerimizde seslendirmenin besleyici özelliklerini itinayla kullanıyoruz.

Biraz da Han Medya ailesi hakkında konuşalım. Siz bu ailenin bir üyesi olarak neler hissediyorsunuz?
7 yıldır çalışıyoruz, nefes almadan çalışıyoruz. Şirketlerin hepsi bizim için çok kıymetli, onlarla yatıp onlar için kurduğumuz hayallerle uyanıyoruz. “Dreamer” diye kulağa hoş geliyor ama biz ekip olarak altını çize çize, üstüne bastıra bastıra söylüyoruz; “hayalleri olan kişi ve şirketlerle” yol inşa ediyoruz. Neşeli, zevkli, farklı, benzersiz ve tutkuyla yapılan yollar için heyecanlıyız. Hizmet verdiğimiz markalar, şirketler müşterimiz değil, yol arkadaşlarımız, proje ortaklarımız. Birbiri ardına gelen tanıtım filmleri, reklamlar için hazırlanıyoruz hep iyi insanlarla karşılaşalım, emeğimiz ve terimiz yerine gitsin, onların da içine sinsin, işler yükseldikçe ve onlar kanatlandıkça ruhumuz doysun, yolumuz açık olsun istiyoruz. Oya gibi işledik ekibimizi, ilmek ilmek geçirdik birbirine, özenle ve nasiple 187. tanıtım filminde, 295. havadan çekimde, 255. sosyal medya videosunda, 92. sosyal medya danışmanlığında ve 54. web sitesi yapımındayız…

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here