Sonbahara Yenilenerek Girin!

0
319

Yaz aylarını geride bırakırken mevsim geçişinin yaşandığı sonbaharda havalar birden soğumakta ve iyon dengesi bozulmaktadır. Tabiat, iklimle kışa hazırlanırken vücudumuz da bu değişikliğe uyum sağlamaya çalışır. Genellikle umursanmayan bu durum, bahar yorgunluğu, halsizlik, şişkinlik, asabiyet, konsantrasyon azalması, uyku bozukluklarına yol açabilir. Vücudumuz deniz, güneş, eğlence ve özensiz beslenme sonucu yüklenen toksinleri atarak kendisini yenilemeye çalışır. Yapılacaklar aslında basit: Beslenmemize dikkat etmek ve önerilen kürleri uygulamak…

Sıvı tüketimi önemli: Suyun gücünden yararlanın!
Mevsim geçişlerinde birçok birey yorgunluktan, halsizlikten şikayet eder. Vücudumuz gün boyu toksinleri atarak kendisini yenilemeye çalışırken en fazla ihtiyaç duyduğu şey sudur. Çünkü vücuttaki sıvı eksikliği ve elektrolit kaybı, gün içinde kendinizi halsiz ve yorgun hissetmenize neden olur. Buna tansiyon dengesizliği ve baş ağrıları da eklenebilir. Günlük 2 litrelik bir su tüketimi vücudunuzun su ihtiyacını karşılayacaktır.

Suyun yanında maden suyu ve bitki çayları da kendinizi iyi hissetmenize yardımcı olacaktır.

Sağlıklı bir uyku, sağlıklı vücudun ilk şartıdır!
Vücudumuz gece boyu yararlı hormonlar salgılayarak gelişimini ilerletir. Yetişkin bir birey günde ortalama 7-8 saat uyuyarak bağışıklık sistemini dinç tutabilir. Dinlenmiş ve güne zinde başlayan bir vücutla sonbaharın getirmiş olduğu tehlikelere karşı en iyi şekilde savaşabilirsiniz.

Sonbahar detoksu ile toksinlerle vedalaşın!
Mevsim geçişlerinden biri olan sonbahar ayları detoks yapmak için idealdir. Çünkü vücudu arıtmak ve kışı güçlü karşılamak gerekir. Detoksun kilit bileşenlerinden biri huzurdur. Günümüzde özellikle kent yaşamındaki sağlıksız beslenme, iş yaşamının baskıları ve diğer kaygılar strese zemin hazırlar. Bunlardan kurtulmak için, rahatlatıcı etkisi kanıtlanmış meditasyon, yoga ve pilates gibi aktiviteler için kendinize zaman ayırmalısınız. Bunun yanında B kompleks vitaminleri, C ve E vitaminleri en büyük yardımcınız olacaktır.

Turp, zerdeçal, limon, sarımsak, enginar ve baharatlar da farklı etki mekanizmalarıyla sonbahar detoksunun kilit besinleridir.
Bu sırada uygulayacağınız detoks programına güvenilir kaynaklardan ulaştığınıza lütfen emin olun.

Doğal besinleri tercih edin!
Her zaman dikkat edilmesi gereken düzenli beslenme mevsim geçişlerinde ekstra önem kazanır. Özellikle havaların soğumaya başladığı sonbahar günlerinde prebiyotik besinlere ağırlık vererek vücudumuzu dinç tutmalıyız. Yoğurt, yumurta, peynir, yulaf, taze sebze ve meyve tüketerek vücudunuzun ihtiyacı olan protein ve lifi karşılayarak güçlü bir savunma sistemine sahip olabilirsiniz. Sonbahar binbir türlü mevsim sebze ve meyvesinin tezgahlarda boy gösterdiği bir mevsimdir.

Bağışıklık sistemini güçlü tutun!
Yaşanan mevsim değişikliklerinden en az şekilde etkilenmek için, öncelikle bağışıklık sistemimizi çok güçlü tutmalıyız. Bu da antioksidan olarak görev yapan A, C ve E vitaminlerinden yeteri kadar almakla sağlanabilir.

Bu vitaminler halsizliğe, yorgunluğa karşı daha dirençli olmamızı sağlar. A, C ve E vitaminlerinden faydalanabilmek için havuç, brokoli, kabak, Brüksel lahanası, yeşilbiber, karnabahar, maydanoz, ıspanak, roka, tere ve turunçgiller, nar, elma, armut, kayısı, kivi gibi meyvelerin tüketilmesi ile bu vitaminleri vücudumuza sağlayabiliriz. Bunları yeterli ölçüde tüketemiyorsanız bağışıklık sistemi doğal destekleri için lütfen eczacınıza danışın!

Saç ve cilt bakımınıza zaman ayırın!
Sonbaharda cildiniz için yapmanız gerekenlerin başında arındırmak, onarmak ve nemlendirmek gelir. Bunun için cilt yapınıza uygun arındırıcı peeling ve canlandırıcı maskeleri kullanmaya başlamalısınız. Yazın keyfini sürerken pek de umursamadığımız güneş lekeleri sonbaharla birlikte sorun haline gelir. Neyse ki çözüm için pek çok seçenek var.

En çok sonbaharda karşılaştığımız saç dökülmelerini önlemek ve saçlarımızı korumak için onarıcı bakım ürünleri kullanmak şarttır. Çünkü sonbaharı sağlıklı atlatan saçlar sonraki ayları daha güçlü karşılar. Sağlıklı ve doğru seçimler için lütfen eczacınıza danışın!

Açık hava yürüyüşleriyle sonbaharı keyifli yaşayın!
Açık havada yürüyüşe çıkmak hem fizik hem de ruh sağlığınız için son derece yararlıdır. Herhangi bir bedensel engeliniz varsa veya sağlığınız buna izin vermiyorsa sabahları odanızın pencerelerini sonuna kadar açıp birkaç basit esneme hareketi de yapabilirsiniz.

Bu hem dolaşım sisteminizi harekete geçirir hem de güne daha canlı başlamanızı sağlar.

Ve son olarak , sonbahar tatillerle geçen yaz döneminden sonra arkadaşlarla buluşup rahatlamak için ideal zamandır!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here