Reklam Sektöründe Zirve BKIW KREATİF REKLAM AJANSI

0
92

‘’Güne başladığımız andan itibaren, gün ile buluştuğumuz ilk an olan uyanma sürecimizden, açık havaya çıktığımız ilk andan, günün sonuna kadar, sürekli mesaj alıyoruz.’’ Bu sözleri söyleyen BKIW Kreatif Reklam Ajansı kreatif direktörü Berat Kuzu, reklamların hedef kitleye ulaşmasını sağlayan, kreatif ve yazılım düşüncesini bir araya getirerek reklam sektöründe bir çağ açmış gözüküyor. Sistem, müşterinin ihtiyacını belirleyip, doğru hedefe yönlendirip satış ile sonlandırıyor. Üstelik bu yapı her sektör için de kullanılabiliyor. Reklamda çağ atlatan bu yapı ile ilgili detayları konuştuğumuz Berat Bey, tüm merak edilenleri röportajımızda anlattı…

Berat Bey, son günlerde ajansınız, dijital faaliyetleri ile aralarında büyüklü – küçüklü birçok firmanın olduğu bir toplulukta ciddi başarılar gösterdi. Bize biraz ajansınızın dijital yapısından bahseder misiniz?
Dünya dijital konuda evrilmeye devam ederken Türkiye de bu konudaki nasibi sürekli olarak almaya devam ediyor. Biz yerel başlangıcı olan bir ajans olarak, global ajansların bir çoğunun halen düşünce içerisinde olduğu bir konuyu kendi ekosistemimizde oluşturduk. Kreatif düşünce ile yazılım düşüncesini birleştirdik. Bünyemizde CRM – ERP – SAP sistemleri kodlayabilen ve stabil çalışmasını sağlayabilen, stabil ve sürdürülebilir sistemler üreten bir yazılım yapısını konuşlandırdık. Bu yapıyı insanların ihtiyaçlarını analiz ederek, onlara mevcut talepleri ve en yakın zamanda oluşabilecek talepleri üzerine reklamlar yapmak için sistemler kurduk veya başarılı sistemi devşirdik.

Bu ihtiyaçların bilinmesi ve bu durumlara göre reklam yapılması konusunu biraz daha açabilir miyiz?
Öncelikle bu konunun neden daha dikkat çekici olduğu ve başarı başlangıcı ile başlayayım. Durum genel olarak insanlığın bu kadar teknolojiye rağmen neden çözüm bulamadığı ve bulamayacağının cevabı, insanlığın var oluşundan ötürü en temel sorunlardan biri olan zaman! İnsanlık olarak bilim ile su üretmek için bulut üretmeye çalıştığımız şu günlerde dünyanın oluşumundan bu yana tek 1 salise bile üreten hatta bu konuya çok kafa yoran bir zümre bile çıkmadı. Geleceğe dönüş gibi film senaryolarını saymazsak tabii.

Bizim vaktimiz yok. Hem de hiçbir şeye! Zamansızlık öyle bir nüfus ediyor ki, tüm benliğimize boşa geçirecek esasen tek bir saniye bile yok. İşin başka tarafı boşa geçen tek bir saniyeyi bile telafi etme imkanımız yok. Hal böyle olunca en değerlimizi, zamanı doğru kullanma dürtüsü nirvanaya çıkmış durumda.

Global araştırmalara göre şehir hayatında yaşan her birey, yani siz de buna dahilsiniz, günlük 10.000 reklam mesajına maruz kalıyoruz. Güne başladığımız andan itibaren, gün ile buluştuğumuz ilk an olan uyanma sürecimizden, açık havaya çıktığımız ilk andan, günün sonuna kadar, sürekli mesaj alıyoruz. Bu mesaj kâh mahallenin ayakkabı tamircisinin yanıp sönen, etrafından yıldızlar dönen “Ayakkabı tamiri yapılır” mesajı kâh ise çok büyük bir içecek markasının televizyon reklamı gibi.

Bu kadar mesajın arasında, insanlığın da vakti olmadığı, tüm reklam çabalarının daha da sonuca ulaşabilmesi için yeni çözümler arayışında iken, ajansımızın yazılım grubundan sorumlu ortağı Hakan Bey ile yaptığımız yoğun araştırma ve analizler sonucu bulduğumuz, stabil olarak sürdürülebilir bir yapı olacağını düşündüğümüz sistem ile kesişti yollarımız.

Rekabetin başarı çözümü hizmet ettiğimiz markaların satış rakamlarını yükseltmek
Reklamın öncesi, insanlığın esasen ihtiyaç sıralamasını değiştirmek. Bireyin ihtiyaçları konusunda kendisi üzerinde bir farkındalık yaratmak ve bu farkındalık ile hizmet ettiği markanın ürünlerini pazarlama üzerine kurgulamak. Tam da bu ihtiyaç hissi oluşmuşken son olarak bu konudaki seçimini tüketiciye yaptırmak gerekir. Reklamın doğası bu! Arz’ın çeşitliliği engelleyemediğimiz ve engelleyemeyeceğimiz bu konjöktörde, rekabetin başarı çözümünü kendi hizmet ettiğimiz markaların satış rakamlarını yükseltmekte buluyoruz.

Kişilerin ihtiyaç dürtüleri oluştuğunda konuya olan ilgileri artar. Konu gündemlerinde olduğunda, bu konu üzerindeki farkındalıkları normal dönemden arasındaki fark kıyaslanamayacak kadar yükselir. Dolayısıyla bir mesaj vermek istiyorsak tam da zamanıdır. Biz bu evsafı yapay zekaya doğru ilerleyen bu sistemi üreten Start Up’tan aldığımız yetki ile bu konuyu oluşturduk. Yani şöyle ki; hayali bir karakter kodlayalım…

Muzaffer karakteri, Ankara ili, Keçiören ilçesi, Etlik semti, Yükseltepe Mahallesi’nde bir ev aramakta. Muzaffer’in bütçesi 500.000 ₺ ile 600.000 ₺ arasında, Muzaffer’in 3 çocuğu var. Muzaffer 40 yaşında, çocukları için mutlu bir yaşam alanı arıyor. Aynı zamanda uzun yıllar sonunda aldığı aracı içinde güvenli bir otopark gibi daha sonu gelmeyen bir demografik segmantasyonu da mevcut elimizde.

Muzaffer’in tüm taleplerini fiziken gittiği satış ofislerinden bilen uygulayıcısı olduğumuz yapı, cep telefonlarında yüklü, Türkiye’nin ulusal yayın yapan en büyük televizyon veya haber portallarının, gündelik kullanımda erişimi çok yüksek olan örneğin günlük aktif kullanıcı 1.000.000 plus olan cep telefonu aplikasyonlarının bildirim sistemleri marifeti ile tüm Türkiye’nin sevdiği elimizden düşürmediğimiz, bütün dünyaya açılan en çok dokunduğumuz ekran aracılığı ile Muzaffer’e şöyle diyor;

“Etlik, Yükseltepe’de çocukların üçüne de ayrı bir oda, arabaya kapalı bir garaj, ormana karşı bir çay keyfi, mutluluğa dayanan bir yaşam 120 ay vade 0.98 oran ile seni bekliyor.”

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here