Başkentte Çocuk Giyimde Tek İsim DOLLS&BOYS

0
376

Ankara aslında her yönüyle tüm yaşamı içinde bulunduran bir şehir. Buna tabi ki moda da dahil. Moda demişken elbette çocuk modası da son zamanlarda önümüze çıkan bir kavram oldu. Çocuk modasının dünyaca ünlü markalarını bir araya getiren ve başkente kazandıran bir öncü var: dolls&boys. dolls&boys, hem kaliteleri hem de tasarımlarıyla gönüllere taht kurmuş markaları bir araya getirmiş ve Ankara’da bu konuda tek olma özelliğini taşıyor. dolls&boys’un yeni sahibi Birkan Özmen ile yaptıkları yenilikler ve çocuk giyimi hakkında keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Birkan Bey, dolls&boys’u aslında biz senelerdir biliyoruz ama yaklaşık 2,5 sene önce siz devraldınız. Mağazanızda bu zaman zarfında ne gibi değişiklikler yaptınız?
Evet, söylediğiniz gibi Ankara’nın bildiği bir marka. 2008 yılında benden önceki sahipleri tarafından Galleria AVM’de kurulmuş daha sonra sırasıyla Armada ve CEPA AVM mağazalarını açmış. Galleria’nın yenilenme sebebiyle kapanmış, Cepa mağazası da bekleneni karşılamadığı için kapatılmış ve tek şubeye düşmüş. 2016 yılının başında Armada AVM şubesinin kapanacağını duyunca eşim Özge bana bahsetti. Ve görüşmeler başladı.

dolls&boys açıldığı günden beri İspanyol MAYORAL markasının satışını yapmaktadır. Bizler de bu markayı kaybetmeden artırarak satışını yapmaya devam ettik. 2016 Şubat ayı itibariyle devraldıktan sonra Amerikan menşeli ‘kate quinn organics’ markasını bünyemize kattık ancak 2016 yılı sonunda marka Türkiye’den çekilme kararı aldı.

Dolls&boys markasının tescili bizlere ait olduğu için ürün konusunda multi brand bir satış şekli benimsedik ve yerel tasarımcıların özel tasarım elbiselerini almaya başladık. Bu elbiseler çocuk abiyesi olarak adlandırılan bir pazara soktu bizi. Doğum günlerinde, düğünlerde ve özel günlerde insanların çocuklarına abiye tarzında şık kıyafetler giydirdiklerini öğrendik ve tasarımcılarla birlikte fuarlara katılmaya başladık. Bir anda dolls&boys 7 ülkeye ihracat yapmaya başladı. Ancak şimdilerle girdilerin kurdan dolayı yüksekliği, uluslararası piyasada rekabet gücümüzü kaybettirdi. Şimdilerde ise Mayoral’ın Türkiye’deki hatırı sayılır satıcıları arasındayız. Ve her geçen gün bünyemize yeni markalar ekliyoruz.

Satacağınız markaları neye göre seçiyorsunuz?
Öncelikle şunu söylemeliyim; dolls&boys hep tarz bir markaydı ve bünyemizde sattığımız markalarda bizlerin tarzından, kalitesinden ödün vermemeliyiz. Öncelikle sağlıklı ürünler tercih etmeye çalışıyoruz.

Ancak ülkemizde ne yazık ki kıyafetteki sağlık pek önemsenmiyor. Olabildiğince pamuklu hatta sertifikaları tam, üretim sürecine güvendiğimiz organik markalar. Bu arada sonbahar-kış sezonu için ‘little-yucca’ organik çocuk tulumları ve bodyleri üretip satan bir marka ile anlaştık. Raflarımızda yerini almasını heyecanla bekliyoruz. Bu markanın en ilginç yanı ise Türkiye’de tanınmış illustratorlerin bu ürünlerin üzerindeki baskılarını tasarlamak.

Size gelenler dolls&boys’da hangi markaları bulabilirler?
Şu anda bünyemizde yoğunlukla MAYORAL, Buse TERİM’in kendi markası ‘baby on the go’, başarılı bir Türk markası olan ‘andywawa’ hastane çıkış setleri, ‘little yucca’ ve biraz önce bahsettiğim özel tasarım çocuk abiyelerini bulabilirler.

Buse Terim’in kendi markası da sizin mağazanızda. Onun da size gelme hikayesi var. Öğrenebilir miyiz?
‘baby on the go’ bizi heyecanlandıran bir marka oldu. Kendileri Türkiye’de cornerlara ürünlerini toptan satmak üzere yola çıktılar. Biz bunu biraz geç duyduk ve teklif bizlerden geldi. Aldığımız cevap oldukça gurur vericiydi. ‘’Tüm Türkiye’den arayanlar, ürünleri isteyenler oldu. Sadece Ankara’dan talep gelmedi’’ denildi. Kendilerinin de yaptığı tüm araştırmada Ankara’da herkes bize yönlendirmiş. ‘’Eğer bu marka Ankara’da olacaksa dolls&boys’da olmalı’’ dediler ve başladık. Güzel de bir geri dönüş alıyoruz.

Franchise’ınız yok ve Armada’da tek bir mağaza olarak devam ediyorsunuz. Ama sizin farkınız tüm Türkiye’ye satış yapmanız. Online satışınızda ne gibi avantajlarınız var?
Evet, tek bir mağazamız var ve bu bizi mutlu ediyor. Online satış kararı şubeleşme için çalışmalar yaparken gelişti. Bunda en çok sosyal medyanın etkisi oldu. Instagram satışları bizi online satışa yönlendirmeye başladı. Biz müşterilerimizle bir aile olmak için çıktık bu yola. 2,5 senede bile gözümüzün önünde büyüyen size onlarca çocuk sayabilirim. Ama eğer biz şubeleşme yolunu seçseydik hiçbir müşterimizi tanımayacak, isteklerine birebir karşılık veremeyecektik ve zamanla da memnuniyetsizlikler ortaya çıkacaktı.

Bugüne kadar yani devraldığımızdan beri hiç müşteri küstürdüğümüzü düşünmüyorum. Hatta her firmada olduğu gibi bizlerin de bazı kuralları var. Ama biz müşterilerimizi ailemiz gibi gördüğümüz için olabildiğince esnetiyoruz kurallarımızı. Bugün dolls&boys’a Erzincan’dan, Van’dan, Antalya’dan hatta İstanbul’dan müşterilerimiz geliyorsa bu bizlerin en büyük mutluluğu. İşte bu yüzden online satış ile tüm illerdeki müşterilerimize ulaşmak istedik.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here