Burcu&Tuğba Design

0
469

“Gayemiz farklı ve kullanışlı mekânlar yaratmak, hayal etmek ve hayalleri gerçekleştirmek “ diyen BURCU CEREN AKÇAYÖZ ve TUĞBA GÜNDEŞ kurucuları oldukları BURCU&TUĞBA DESIGN ile birlikte yol almaya başlamış, yaptıkları yenilikçi çözümler ve kendilerini simgeleyen tarzları ile ön plana çıkmış birçok projeye hem yurtiçinde hem yurtdışında imza atmışlardır. Bilkent Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü mezunu Tuğba Gündeş, hayal gücü ve yaratıcılığını, aldığı eğitim ile bütünleştirip hayat bulduran tasarımlarını; Amerika, Afrika, Kanada, Singapur ve çeşitli birçok ülkede uzun yıllar yaşamış ve her bir kültürün çizgisini özümseyen ve hayat kazandıran yaşam stillerini mekânlara taşımaya karar vermiş mühendis Burcu Ceren Akçayöz ile seçkin bir harman yaratmaktadır.

BURCU & TUGBA DESIGN Yaptıkları estetik, yenilikçi, uygulanabilir, modern ve şık tasarımlarla müşterilerin memnuniyetini, güvenini kazanmış ve aktif olarak da iç mimari tasarım, uygulama, proje ve konsept danışmanlığı konularında hizmet vermektedir.

Burcu& Tuğba Design’ın hikayesi nedir, nasıl bir araya geldiniz?
Bizim öyle klasik bir hikayemiz yok aslında. Biz her tasarımımızda ayrı bir hikaye oluşturuyoruz ve o hikayeleri yaşayan, nefes alan ve ruh taşıyan mekanlar haline getiriyoruz. O mekanlardaki hayatlarda yeni hikayeler yazmaya başlıyor ve böylece bizim hikayemizi oluşturuyoruz.

Bir mimar ve bir mühendis olarak bu işlerde beraber çalışmanızın size göre avantajları nelerdir?
Mimari inceliğe ve estetikliğe detaylarla cevap verirken mühendislikte daha analitik düşünerek kısa sürede projeleri sonuçlandırmamızı sağlıyor. Çok şanslıyız ki her iki alanı aynı anda kullanabilecek bir ortaklık oluşturduk.

Bir tasarıma başlamadan önce nelere dikkat ediyorsunuz?
Beklentilerin öncelikle neler olduğunu öğrenmek ve aslında tasarımda neyi görmek istedikleri değil de neyi görmekten hoşlanmayacaklarını öğreniyor ve her tasarımı kişiselleştirmeye çalışarak başlıyoruz.

Başarılı bir projenin olmazsa olmazları nelerdir?
Çok yönlü çalışma, çok tecrübe ve tabi ki olmazsa olmazımız vizyondur. Çok okuyan mı yoksa çok gezen mi diye soracak olursak buna gezen diye cevap vermek istiyoruz, çünkü tasarım sadece Türkiye ile sınırlı değil dünya trendlerini takip etmek ve oralardaki fikirleri anlayarak yorumlamak, sonrasında yeri gelen projelerde kendi imzanız ile onu hayata geçirmek bizce başarının en büyük vazgeçilmez temelidir.

Bu alanda marka olmak için belli bir yaşı geçmiş olmak mı gerekiyor?
Marka olmak veya markalaşmak tanımı eskiden tecrübe ve yaş ile doğru orantılı ilerliyordu fakat günümüzde artık yapılan işin özgünlüğü, kullandığınız yenilikçi fikirler ve mekanın doğru kullanımı ön planda tutuluyor. Genç tasarımcıların sahip olduğu vizyon, aldıkları eğitim yapılan fuarlar, dinamizm ve yaratıcılık ile kalıplaşmış düşüncelerin önüne geçildiğine inanıyoruz. Teknoloji günümüzde artık herkesin her bilgiye ulaşmasını kolaylaştırırken yaşın çok da önemi kalmıyor. Dolayısıyla markalaşma adına yapılması gerekenler biraz cesaret ve özgünlük ile var olan yaratma gücünü kullanmaya kalıyor.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here